Månadsavgift
Som bostadrättshavare betalar du en månadsavgift till föreningen. Den ska täcka föreningens kostnader och det är styrelsen som beslutar om en avgiftshöjning eller -sänkning behövs.
Månadsavgiften inkluderar värme, vatten, hushållsel, Tele2 (tidigare ComHem) TV BAS-paket med digitalbox eller motsvarande och bredbandsuppkoppling.
Olika betalningssätt
Betalningsavierna tas fram en gång i kvartalet och rör de tre närmast kommande månaderna. Du kan själv välja om du vill få tryckta avier skickade till din fysiska brevlåda eller om de ska hanteras digitalt via din internetbank. Ytterligare ett alternativ är att välja betalning i boendeappen.
Obs! De som är anslutna till Kivra får automatiskt sina fakturor den vägen. Vill du inte ha det så, måste du kontakta Kivra för att ta bort Fastighetsägarnas Services post därifrån.
Hantering vid obetalda avier
En grundförutsättning för vår förenings ekonomi är att alla bostadsrättshavare betalar månadsavgiften i tid, vilket de allra flesta också gör.
I de fall betalning inte har skett på förfallodatum skickas en automatisk påminnelse efter ca 8 dagar. Om betalning fortsatt uteblir, går ärendet med fakturauppföljning vidare till inkasso. Vid upprepade fall av försent inbetalda månadsavier kan bostadsrättshavaren löpa risk att bli uppsagd.