FAQ - vanliga frågor och svar

Exempel på några vanliga frågor som brukar mejlas till styrelsen. Svaren ger dig besked om vart du ska vända dig för att få bästa och snabbast möjliga hjälp.
 

  • Varför är mina element kalla?

Om värmen saknas i dina element när utomhustemperaturen är konstant låg kan det vara fel på termostaten. Ta kontakt med vår rörmokare Jalle, tel. 070-247 88 12, så får han kontrollera det här åt dig.

  • Min brandvarnare i taket har slutat fungera. Vad gör jag?

Följ råden som finns på den här sidan>> . För övriga frågor gällande brandsäkerhet, vänligen mejla kundservice@fastighetsagarna.se.

  • Vilken typ av spisfläkt får jag ha i köket?

Ansvaret för montering och skötsel av spisfläkt ligger hos medlemmen, ej föreningen. Vid byte av spisfläkt är det viktigt att det blir till en fläkt med ett godkänt mekaniskt spjäll. Se mer info här>>

  • En maskin i tvättstugan är trasig. Vart ska jag skicka felanmälan?

Mejla kundservice@fastighetsagarna.se för felanmälan som rör värme, ventilation, maskinparken i tvättstugan samt belysningen i föreningens gemensamma utrymmen. Kontaktuppgifter när det gäller hissar m.m. finner du här>>

  • Jag har tappat bort min svarta bricka. Hur får jag en ny?

För att beställa fler - eller om du vill anmäla förlust av - lägenhetsnycklar och brickor se utförlig information här>> 

  • Hissen står still på plan 4. Kan ni beställa service?

Fortast går det om du själv ringer till Kone som sköter våra hissar, Tel. 0771-50 00 00.

  • Vem kan ge mig ett lägenhetsutdrag?

Lägenhetsutdrag kan du beställa genom att mejla till styrelsen. Uppge lägenhetsnummer, namn och personnnummer.

  • Jag vill få rabatt på min bolåneränta. Vilken är vår energiklass?

Vår energiklass för 2020 är B. Det ger dig som medlem möjlighet att hos flera banker teckna bolån till en lägre ränta. Uppge Energideklarations-ID: 1053847.