Kontaktuppgifter

Nedan hittar du de viktigaste kontaktuppgifterna för dig som medlem. Här kan du bl.a. se vart du kan vända dig för att göra felanmälan. Mer information om styrelsen finns under fliken "Styrelsen". 

BRF Sjöstaden 2
Aktergatan 9
120 66 Stockholm
Organisationsnummer: 769606-2533
styrelsen@sjostaden2.se

Ekonomisk och Teknisk förvaltning:

Fastighetsägarna
Kundservice och felanmälan 08-617 76 00
E-postadress kundservice@fastighetsagarna.se
Postadress Box 12871, 112 98 Stockholm
Telefon: 08-617 76 00. Mån–tors kl. 07.00–17.00 och fredagar kl. 07.00–16.00.

Felanmälningar som gäller såväl din lägenhet som fastighetens allmänna utrymmen ska göras direkt till kundservice, ej till styrelsen. Kundservice är även kanalen för frågor av ekonomisk art, t.ex avier, betalningar, avtal m.m. 

Akuta fel, övrig tid: telefon 08-657 64 50
Skall endast användas vid akut situation i huset t.ex. vid elavbrott, vattenläckage eller annat som inte kan vänta med att åtgärdas till nästkommande vardag. OBS! akuta fel som gäller hiss anmäls direkt till KONE, se info nedan.

Hissar:

KONE
Felanmälan av akuta ärenden som rör hissar: Tel. 0771-50 00 00

Lås och Inpassering: 

Automatic Alarm 
Fastighetens lås, dörrar och inpasseringssystem. Info om porttelefonen hittar du här >>
E-post: info@automaticalarm.se

Vid akuta ärenden: 
Telefon: 08-24 60 10 (larmnummer)

Medlemsnycklar och brickor:

För att beställa fler - eller om du vill anmäla förlust av - lägenhetsnycklar och brickor. Se utförlig information här >>.

Namnändring på postboxar, infotavlor och porttelefon:

För att få igenom någon av dessa ändringar måste du mejla till namninfo@sjostaden2.se.

Skriv i mejlet ditt namn samt uppge lägenhetsnummer, som du finner på dörrposten ovanför dörren till din lägenhet. Ange därefter vilken ändring du vill ha utförd, exempelvis:

  • Uppdatering av personnamn
  • Tillägg av företagsnamn om du önskar få med det på infotavlan i entrén
  • Nytt telefonnummer som ska finnas i porttelefonen (kopplat till din lägenhet).

Automatic Alarm, som ansvarar för uppdateringen, kommer sedan att genomföra den så snart som möjligt efter styrelsen godkännande.

Vattenproblem, kök och badrum:

Vid vattenläckage samt övriga problem med vattenrör eller blandare i din lägenhet.
Kontakta gärna Jalle, som kan rörsystemet i vår fastighet. Telefon: 070-247 88 12 

Div. hantverksarbeten:

Fastighetsägarna
Fastighetsägarna, som står för fastighetsservicen i vår förening, kan även anlitas av medlemmar vid t.ex. byte av blandare, wc-stol, tvättställ och övriga vitvaror samt en del andra arbeten i bostaden. Även byte av låskolv till balkongdörr kan utföras. Du kan anmäla ditt ärende till kundservice@fastighetsagarna.se eller besöka www.fastighetsagarna.se för mer information.

Se: Fastprislista för boende 2023

Veteranpoolen
Veteranpoolen kan hjälpa dig med t.ex. måleri, snickeri- och elarbeten samt andra enklare arbeten i lägenheten. ROT/RUT-avdrag kan göras för vissa arbeten. Ring och hör vad de kan göra för dig: 08-651 20 95

Bredbandsanslutning:

Kontakta ViaEuropa vid frågor och felanmälan på 0757-60 61 81 eller via fiber@viaeuropa.net . 

TV:

Tele2
Vid avbrott eller störningar i tv-sändning.
Felsök direkt hos Tele2: https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok 
eller kontakta Kundtjänst Tele2: tel. 90 222 
vardagar 08:00-19:00, Lördagar 09:00-15:00